Moore AuditOne
Moore AuditOne
search search search search

Reguli noi privind sponsorizarea

Pentru  anul 2022  sunt reguli noi in ceea ce priveste tratamentul fiscal privind sponsorizarile.

O prima modificare se refera la sponsorizarile efectuate peste plafonul stabilit conform art.25 alin.4) lit.i) din Codul fiscal pentru platitorii de impozit pe profit si art.56 alin.1^1- pentru platitorii de impozit pe veniturile microintreprinderilor. Pentru sponsorizarile efectuate incepand cu anul 2022 peste limitele stabilite o societate nu mai are posibilitatea de a reporta suma reprezentand sponsorizarea efectuata, dar care nu a fost dedusa din impozit, in intelesul celor 7 ani, respectiv 28 de trimestre consecutive.

Noutatea vizeaza fondul neutilizat pana la plafonul admis din punct de vedere fiscal a fi dedus din impozitul pe profit, respectiv impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Incepand cu anul 2022 exista  posibilitatea de a utiliza fondul neutilizat in precedent pentru efectuarea unor sponsorizari in perioada urmatoare. Practic, o societate va calcula si plati impozitul anual diminuat cu suma reprezentand sponsorizarea, iar intr-un teremen de 6 luni de la depunerea declaratiei anuale de impozit pe profit sau declaratiei aferente trimestrului IV, in cazul microintreprinderilor, se poate dispune asupra fondului ramas neutilizat. In acest sens, societatea va depune la autoritatea fiscala competenta formularul de redirectionare, iar organul fiscal competent are obligatia de a plati sumele corespunzatoare beneficiarului sponsorizarii indicat de catre societate.

Asteptam clarificari de la reglementator privind procedura fiscala de aplicare a acestor prevederi odata cu publicarea ordinului presedintelui ANAF pentru procedura, modelul si continutul formularului de redirectionare.


 

Image
Image

Publish modules to the "offcanvas" position.